Rocked the Daisies - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Charlotte - WaarBenJij.nu Rocked the Daisies - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Charlotte - WaarBenJij.nu

Rocked the Daisies

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

17 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Observatory

Het duurde even, maar ik ben er weer met een nieuwe blog!

Maandag (3-10) ben ik naar stage geweest en heb ik aan een literatuurstudie gewerkt voor het project. In de middag ben ik samen met Tamara en Marit even lekker naar Clifton 4th gereden om op het strand te liggen. Want waarom zou je dit niet doen als het strand op 15 minuten afstand is?! Daarvoor wilde we nog even eten halen bij KAUAI. Super gezond zaakje met allemaal lekkere dingen. Wij wilde dus onze auto parkeren en het was weer zover hooor. Weer drama met de auto. Omdat we weer lekker steil hadden geparkeerd en de auto voor ons super dichtbij stond. Wij konden dus niet wegrijden.. Samen met Tamara en een parkeermannetje hebben we de auto zelf lopen duwen en ondertussen steeds stenen onder de wielen gedaan omdat hij anders niet bleef staan. Moet zeggen dat het wel weer hilarisch was maar ik had er wel weer hartkloppingen bij.. Daarna lekker naar het strand gereden om daar een middagje te vertoeven. In de avond heb ik geskypt met Wendy en daarna met Papa. Het internet hier is niet optimaal en ik herinner me eraan dat ik natuurlijk ook in Afrika zit. Dinsdag ben ik weer even naar het project geweest, er begint steeds meer een rode lijn te komen om te starten met het onderzoek. In de middag was het wéér lekker weer dus zijn we naar een ander strand gereden genaamd Llundadno beach. Hier hebben we ook onze eerste boete te pakken gekregen voor verkeerd parkeren. Oeps…Maarja je moet wat met een auto als die van ons, met al die keuren. Gelukkig was het maar 500 rand aka 35 euro en dat delen door drieën. Valt gelukkig allemaal nog mee (Als we deze boete überhaupt moeten betalen) Hebben hier nog niets van gehoord van de dealer, en ik hoop dat dit ook niet gebeurd haha. Woensdag was het plan om nogmaals lekker te surfen met een aantal meiden. Echt super leuk! Ik begin er steeds beter in te worden en vind het oprecht super leuk om te blijven oefenen. De golven zijn wel best wel sterk en ik word overdonderd door al het zeewater, maaar het blijft leuk. Wel weer een goede klap van andermans surfboard gekregen waarna ik dus een mega bloeduitstorting had op mijn buik… Daarna ben ik samen met Babette, Ilse, Charlotte en Tamara boodschapjes gaan halen voor het vierdaagse festival. Een hele winkelkar vol aan eten en drinken gehaald, met daarna de vraag: Hoe gaat dit ooit passen in de auto?! Met onze positiviteit is niets mis want we hadden er toch gewoon vertrouwen in. We zijn toen samen nog even gaan eten bij het Obz Café om deze dag goed af te sluiten.

Donderdag een ochtendje naar Life Health geweest om vervolgens met mijn gedachten daar totaal niet te zijn. Die middag was het namelijk zover om te vertrekken naar een vierdaags festival genaamd Rocking the Daisies. Dit is het grootste Zuid Afrikaanse festival, mega gaaf dus om mee te maken. Ik zou samen gaan met Tamara, Ilse, Babette en Charlotte om daar vervolgens de rest van de Nederlanders te ontmoeten. Waren met een groep van 13! Super gezellig dus. We hadden helemaal de auto volgestouwd met spullen, wat er voor zorgde dat ik mezelf niet eens meer kon bewegen. Maaaar dit mocht natuurlijk de pret niet drukken. Na een rit van anderhalf uur er achter komen dat we bij het festival ook nog in de file moesten staan ook niet. Wat hadden we er zin in! Het was inmiddels al super donker geworden en moesten toen nog een grote plek vinden voor de drie tenten. Niet ideaal.. In het pikkedonker een tent opzetten die je niet kent, is overigens ook niet echt aan te raden. Wij hadden namelijk een tent gehuurd evenals de slaapzakken en de matjes. (Lekker cheap natuurlijk) Maar wat waren we blij toen ie eindelijk stond met wat hulp van de festival buren (thanks!) Daarna zijn we gelijk even het festival gaan verkennen. Super gek eigenlijk omdat het al super donker was toen we daar aankwamen, we hadden dan ook niet echt een idee waar we beland waren en hoe het eruit zag. Na een paar dansjes en genieten van de muziek ben ik mijn bed ingedoken, met mij ook alle anderen. En my god wat een drama dat matje van mij. Ik ben wel wat kamperen gewend maar dit matje kon er net zo goed niet liggen. Ik lag daadwerkelijk op de grond.. (En nee dit matje was niet kapot) Daarbij lag ik ook nog eens op stenen wat ervoor heeft gezorgd dat ik aan het einde van het festival zelfs blauwe plekken heb op mijn benen van het op mijn zij liggen… Na nog geen twee uur slaap, want ze kennen blijkbaar op dat festival geen eindtijd, werd ik wakker rond de klok van 7. Lekker even rustig aan gedaan om ons vervolgens klaar te maken voor het festival. We hebben de nodige drankjes genuttigd en wat foto’s gemaakt. Echt een hele leuke dag heb ik beleefd. In een spontane en impulsieve bui (met wat drank op) had ik besloten om een veertje in mijn haar te zetten. Vraag me niet waarom. (Dit vroeg ik mezelf al af de dag erna) Ik krijg dit veertje er dan ook helaas niet uit…Knippen gaat niet aangezien het aan mijn eigen haar is vastgemaakt. Daarnaast heb ik ook super leuk armbandje gekocht waar ik dan wel weer heel blij mee ben. Op het moment dat ik me wilde omkleden voor s’avonds omdat het hier best wel afkoelt, kreeg ik last van migraine. In de avond ben ik dan ook niet meer uitgeweest en heb ik zielig in mijn eentje in de tent gelegen in de hoop dat het nog zou afnemen. Helaas was dit niet het geval. Daarbij kon ik ook niet in slaap komen aangezien de muziek zo ontzettend hard stond, jammer hooor. Dit was echt niet chill. Zaterdag werd ik gelukkig, na weer maar twee uur slaap, wakker zonder koppijn (YES!) Ik ben toen even gaan douchen.. Ofja even.. Het duurde ongeveer een uur voor ik aan de beurt was. Maar ach dat heb je op festivals.. Zaterdag was echt de allerleukste dag. Super goed vermaakt met iedereen. Ik kende dan wel niemand van de Line-up maar dat mocht de pret niet drukken. Juist super leuk om zoveel onbekende artiesten te zien en te genieten van de Afrikaanse muziek hier. Ze hadden hier ook een Silent Disco. Echt super gek dat iedereen op een andere manier danst op verschillende muziek. Heel grappig om te zien. Zeker goed vermaakt. Het is wel heel slopend omdat ik al zo vroeg wakker was om de hele avond nog te dansen. Ik ben toen rond 3 uur mijn bed ingedoken, waarna ik alsnog niet in slaap kwam omdat op dit festival de muziek niet voor 6 uur stopt… Weer maar twee uurtjes geslapen dus. Helemaal kapot werd ik wakker, met de gedachte dat ik graag zsm naar huis wilde. Helaas was er niet genoeg plek in de auto waardoor ik nog even op het festival moest blijven. Uiteindelijk helemaal niet erg want ik heb prima met een watertje in het zonnetje gelegen. Om er wel vervolgens achter te komen dat ik kapot hard was verbrand. Ik was me vergeten in te smeren. Mijn hoofdhuid, lippen en schouders waren het slachtoffer geworden. Na nog een paar uurtjes vertoeven in het zonnetje hebben we alle spullen gepakt en zijn we naar huis gereden. Helemaal volgepakt weer in de auto samen met Ilse Babette en Charlotte. Toen ik thuiskwam heb ik gelijk mijn spullen in de was gegooid en ben ik lekker op tijd naar bed gegaan. Ik was echt dood en dood op van dit geweldige weekend.

Maandag ben ik niet naar Life Health geweest omdat ik zo gruwelijk moe was van het weekend. Ik heb de hele dag in bed gelegen en ben alleen naar buiten geweest om even boodschappen te gaan doen. Ik voelde mezelf al een beetje ziek worden. Wel hebben Tamara en ik weer geskypt met de begeleider uit Nederland om een update te geven. Onze begeleider had ons daarbij gevraagd of wij een kijkje wilde nemen bij een andere organisatie genaamd Bright Start. Dit is een organisatie die zich inzet voor jongere kinderen. De school heeft een goede ervaring gehad met deze organisatie en was benieuwd wat wij er van vonden. Ze vragen ons om met onze expertise hier een kijkje te gaan nemen. Heel leuk dat ze ons uitkiezen om dit te gaan doen, toch wel een beetje een vereerd gevoel. Dinsdag ben ik wel naar Life Health geweest en heb ik een ochtendje hard gewerkt aan mijn project. Dit was echt weer even nodig. Momenteel ben ik bezig met een literatuurstudie over Self-Management. Hier zit nogal wat tijd in omdat ik veel Engelse bronnen moet vertalen naar het Nederlands. Ook bespraken we met de groep over nog een presentatie die moest worden gegeven aan het CASO. Dit gaat over de samenwerkingen tussen verschillende scholen en projecten. Waaronder dus ook Life Health. Er zouden 17 man komen van scholen uit Finland, Zuid-Afrika en Antwerpen daarnaast was ook Avans aanwezig. Life Health zou weer presenteren over de organisatie en de marketing student (Marit) moest samen met nog een andere student wat vertellen over de projecten. Ik vond dit geen probleem om te doen dus heb mezelf aangeboden. Ik had namelijk het idee dat niemand anders er echt op te springen voor stond. In de middag heb ik samen met Tamara, Ilse en Charlotte een bootcamp gedaan. Dit willen we gaan volhouden aangezien ik het sporten van thuis echt mis. Daarnaast doe ik hier veel te veel leuke dingen zoals wijntjes drinken en uiteten. Een beetje sporten om een balans te houden is dan wel nodig. Na de bootcamp hebben we met z’n allen een lekkere pasta gekookt met veel groente (Healthy girls) Gezellige avond. Woensdag werd ik wakker en voelde ik me echt niet fit. Ik denk dat dit wat na verschijnselen zijn van het weekend. In de avond koelt het hier nogal af en ik heb op de grond geslapen en niet heel regelmatig gegeten. Toch ben ik naar Life Health gegaan omdat ik graag de presentatie bij wilde wonen. We moesten in de ochtend nog tanken en gingen dus op zoek naar een tankstation. We reden door wijken waar je absoluut niet wilt komen. Township na township.. We waren dan ook heel blij dat we het tankstation hadden gehaald en weer op weg waren naar het revalidatiecentrum. Ik had zelf best wel zin in de presentatie. Ik vind het namelijk wel heel interessant om al deze mensen te mogen ontmoeten en mijn zegje te mogen doen. Het is toch iets wat je niet vaak mee maakt als student dus als het kan ben ik er graag bij aanwezig. Ik heb kort wat over mijn project mogen vertellen en iedereen was erg geïnteresseerd. Daarna zijn we lekker naar huis gegaan want ik was echt nogsteeds niet lekker. Ik heb de rest van de dag in bed gelegen. Donderdag heb ik ook besloten om thuis te blijven omdat ik nogsteeds echt niet fit was. Hele nacht lopen snotteren, last van hoofdpijn en vooral gewoon echt uitgeput. Ik heb dan ook de hele dag in bed geleden, series gekeken en vooral veel geslapen. In de avond ben ik even uit bed gekomen om wat te gaan eten. Ik werd gevraagd om mee te gaan bierpongen. In de avond voelde ik me wel al wat beter maar besloot toch om lekker verstandig thuis te blijven. Ik heb namelijk een heel leuk weekend voor de boeg, waar ik liever fit voor ben. Bierpong is er elke week dus dat is prima een keer over te slaan. Ik had daardoor welk eeeeindelijk tijd om weer een aan mijn blog te werken. In het begin hield ik dit echt goed bij. Dit wordt alleen steeds lastiger. (Sorry pap je moet maar geduld hebben)

XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Observatory

Zuid Afrika

Mijn leven in Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

20 December 2016

Een kleine update

24 November 2016

GENIETEN

11 November 2016

Terug van weggeweest!

25 Oktober 2016

Anderhalve maand van huis!

17 Oktober 2016

Rocked the Daisies
Charlotte

Actief sinds 07 Sept. 2016
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 6088

Voorgaande reizen:

03 September 2016 - 22 December 2016

Zuid Afrika

Landen bezocht: