Een kleine update - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Charlotte - WaarBenJij.nu Een kleine update - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Charlotte - WaarBenJij.nu

Een kleine update

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

20 December 2016 | Zuid-Afrika, Observatory

21-11 Maandag, de dag voor mijn verjaardag, hebben we doorgebracht op onze projectplek. In de avond zijn we met een groep van 26 man gaan eten bij Fat Cactus! Een Mexicaans restaurant. Het was Julie haar laatste avond en natuurlijk was ik bijna jarig, dus des te gezellig om met een grote groep gezellig te eten. Heel de tafel stond vol met nacho’s want daar stonden ze bekend om. Daarnaast hebben we nog lekker frozen magaritha’s gedronken, een keer wat anders dan bier. Eenmaal in Stones werd ik om twaalf uur verrast door heel veel lieve mensen. Zingend kwamen ze naar me toe gelopen met ballonnen, toeters en feesthoedjes. Echt super super lief! Blij dat ik zulke lieve mensen heb mogen leren kennen. Dinsdag 22 november, mijn verjaardag, ben ik naar mijn projectplek geweest want werken moet ook gebeuren. Ik ben toen gelijk verrast door mijn lieve studiegenootjes met taart en cadeaus. Ik heb kaarsjes uitgeblazen, een wens gedaan, red velvet taart gegeten, en vijf avocado’s gekregen. Wat kennen ze mij toch goed inmiddels, ik heb een liefde voor avocado’s ontwikkeld haha. Daarna ben ik in de middag meegenomen door Marit en Tamara naar een van de lekkerste sushi restaurants in Kaapstad: Beluga! En jezus wat lekker is het daar, zeker een aanrader!! In de avond ben ik nog gaan uiteten bij Balducci met z’n elven. Heel gezellig, een beetje een fancy restaurant was het. En het was echt ontzettend gezellig. Nog meer lieve cadeautjes gekregen zoals onder andere MAC lippenstift. Het is echt een van de leukste verjaardagen ooit geweest, zeker een die ik niet meer ga vergeten. Want ik denk dat ik maar één keer in mijn leven mijn verjaardag vier in Kaapstad (En in 30 graden)

De rest van de week heb ik gewerkt aan mijn project en heb ik vooral heeel erg uitgekeken naar mijn verjaardagsfeestje die ik zou geven samen met Babette op vrijdag. We gaven het in mijn huis en het was echt ontzettend gezellig. Even een besefmomentje hoeveel lieve mensen ik heb ontmoet wanneer je ze allemaal bij elkaar ziet. Het huis stond helemaal vol met mensen. Ik heb niet geteld maar het waren er zeker een stuk of veertig. Babette en ik hadden allebei nog een mooie taart gekregen en van anderen weer drank. Het was zeker een heel erg geslaagd feestje met z’n allen! De volgende dag was ik iets minder blij aangezien de troep die achter was gebleven echt bizar was. Het was een grote tering zooi. Ik heb het maar meteen opgeruimd aangezien ik me toen ik opstond nog best prima voelde. Heel de tuin en huis zat onder maar opgeruimd staat netjes. Na het opruimen ben ik mn bed weer ingedoken en voelde ik me eigenlijk steeds slechter. Ik ben heel het weekend ook echt ziek geweest, ik had de vrijdag heel erg weinig gegeten dus de alcohol was niet helemaal goed gevallen. Heel het weekend geleefd op water en een soepje. Maar maandag was ik weer de oude. Die dag heb ik gezellig met een man of twintig de verjaardag van Babette gevierd bij The Bungelow. Superrrr lekker eten! De rest van de week heb ik nog een afscheidsbraai gehad van Caroline . Zoo jammer dat iedereen nu al gaat vertrekken naar huis, en je bij vele de kans heel klein is ze ooit nog te zien.. Het weekend ben ik naar Kaap de Goede Hoop geweest. Eigenlijk niet eens zo heel bijzonder maar het zuidelijkste puntje van Zuid-Afrika is een must geweest om te zien. Zeker iets wat ik weer van mijn lijstje heb kunnen afstrepen. Zondag ben ik weer naar Mzoli’s geweest. Wat blijft dit toch ontzettend leuk. Het is ook gewoon niet goed te omschrijven hoe het is om omringd te zijn en te dansen met de locals, heel bijzonder. Maandag was het 5 december, sinterklaasavond en natuurlijk heb ik dat ook nog gevierd hier met wat Nederlanders. Heel gezellig avondje vol met lekkere hapjes, spelletjes en niet te ontbreken pepernoten! (Ik heb de pepernoten alleen niet gegeten, maar het hoort erbij) Leuk om toch weer even kind te voelen bij dit feest. De rest van de week is het tijd om even hard te werken aan het project. De eindpresentatie op de projectplek is 8 december dus alles moet dan af. Want niet te vergeten buiten dat heel mijn leven hier lijkt op een eindeloze vakantie moet ik ook gewoon nog aan het project werken en stiekem moet ik dat ook niet onderschatten. Eenmaal 8 december zaten we allemaal klaar om de presentatie te geven. Wij dachten dit te doen voor twee personen wat uiteindelijk 5 bleek te zijn. Maar helemaal prima en vol goede moed begonnen we aan de presentatie. Tijdens het vertellen of het project en het vertellen wat onze aanbevelingen zijn merk ik dat mijn Engels zich echt weer heeft ontwikkeld. Ik zat helemaal in het praatje en zonder moeite gooide ik er verschillende termen uit. Daarnaast waren de mensen van Life Health heel erg enthousiast over de bevindingen die wij gaven. Daar doe je het dan uiteindelijke toch ook allemaal voor.

Het weekend was mijn een na laatste weekend in Kaapstad. Wat vliegt de tijd toch om. Het weekend was dan ook helemaal volgepland. Vrijdag was mijn laatste Longstreet avond met alle lieven mensen hier. Super leuk om een club binnen te lopen in Kaapstad en zoveel bekende tegen te komen. Best bizar eigenlijk ook hoeveel mensen ik hier heb leren kennen en hoeveel nieuwe vriendschappen ik heb gesloten. Zaterdag was er de Sevens Worlds Series of Rugby in Kaapstad. Het blijkt dat de Zuid Afrika ontzettend goed is in rugby. Ik was dan ook in het stadion te vinden om dit te aanschouwen. Het bleek echt een hele happening te zijn. Iedereen was verkleed en moedigde zijn land aan. Het stadion was echt bizar groot. En als Zuid Afrika moest spelen dan stond heel het stadium op z’n kop. Die dag had Zuid Afrika ook alles gewonnen dus dat maakt het nog wat spectaculairder. Daarnaast wist ik niet dat ik Rugby zo ontzettend leuk zou vinden om naar te kijken. Wat een sfeer en wat een bikkels op dat valt. Zo bizar om te zien hoe deze mannen elkaar aanpakken alsof het niks is. Heel indrukwekkend. Zondag had ik in de ochtend om 8 uur een townshiptour. WOW wat was dit mega indrukwekkend. Het begon allereerst met het bijwonen van gospel in een kerk. Wat ontzettend mooi om te zien hoe de mensen kracht halen uit hun geloof en vol overgave mee zingen en dansen. Hierna zijn we daadwerkelijk een township ingelopen met een bewoner. Het voelde wat onwennig omdat je niet aapjes wil kijken. De bewoner vertelde direct dat dit niet zo is omdat de mensen die wonen in Langa juist trots zijn en willen laten zien dat je ook met niets gelukkig kunt zijn. Daarnaast vinden zij het mooi dat mensen hun tijd nemen om meer de situatie van de bewoners te begrijpen. We zijn een huisje ingelopen en het was nog heftiger dan gedacht. Een kamer met drie mini bedden word gedeeld door drie families. Een mini eenpersoonsbed is dus voor één familie. In dit huisje was er sprake van families van de grote van 5 à 6 mensen. Hoe bizar is dat om één bed te delen met 4 anderen.. Daarnaast om van dichtbij de voorzieningen te zien en hoe de huisjes in elkaar zitten te zien is ongelofelijk. Je kan het eigenlijk niet eens huisjes noemen want dat is het niet. Ik heb er gewoon geen woorden voor.. Zoveel respect voor deze mensen om toch met een lach op hun gezicht de dag door te komen.
In de avond had ik een feest bij Shimmy’s beachclub. Bakermat (Nederlandse DJ) zou hier gaan draaien. Daar moesten we als Nederlanders dan ook bijzijn! Heel gezellige avond, maar ik had er absoluut meer van verwacht. Hij draaide namelijk nogal vaak dezelfde nummer, maar dit mocht de pret niet drukken. Overigens was de terugrit naar huis en de stop langs de Mac-drive wel een van de hoogtepunten van de avond. Hilarisch opgepropt in een taxi met een vrolijke chauffeur was dan ook echt een goede afsluiter.

XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Observatory

Zuid Afrika

Mijn leven in Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

20 December 2016

Een kleine update

24 November 2016

GENIETEN

11 November 2016

Terug van weggeweest!

25 Oktober 2016

Anderhalve maand van huis!

17 Oktober 2016

Rocked the Daisies
Charlotte

Actief sinds 07 Sept. 2016
Verslag gelezen: 695
Totaal aantal bezoekers 6078

Voorgaande reizen:

03 September 2016 - 22 December 2016

Zuid Afrika

Landen bezocht: