Een maand in Kaapstad alweer! - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Charlotte - WaarBenJij.nu Een maand in Kaapstad alweer! - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Charlotte - WaarBenJij.nu

Een maand in Kaapstad alweer!

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

04 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Observatory

Het bijhouden van in blog is best lastig wanneer je lijstje met dingen om te doen zo lang is als de mijne. Het een heeft dan wat meer prioriteit dan de ander. Maaaar bij deze weer een blogje!

Dinsdag (20-9) heb ik eindelijk een nacht goed geslapen. Althans ik was wel weer om 6:30 wakker, maar ben daarna gelukkig weer in slaap gevallen tot 9:30. Heeel chill want ik was echt super moe. Toen zijn we weer vertrokken naar Life Health. We zijn bezig geweest met ons project plan en hebben een interview gehouden met de Nursing Manager daar. Ik merk dat ik zoveel Engels praat de laatste tijd dat ik weer steeds beter uit mijn woorden kom en juist beter uit mijn woorden kom in het Engels dan soms in het Nederlands. Is dat tweetalig doen toch nog ergens goed voor geweest ;). In de middag zijn we even naar de dealer van de auto geweest (Rent a Cheapie) want een voorlamp deed het niet, zonder problemen hebben ze hem dan ook meteen gemaakt, ideaaal! Daarna heb ik nog wat boodschapjes gedaan, mijn kamer opgeruimd en wasjes gedraaid, want ja dat hoort er natuurlijk ook allemaal bij. Hierna heb ik samen met Tamara gekookt, want gezond eten moet ook een keer. Dat is hier nog best lastig, omdat uiteten vaak nog goedkoper is dan thuis koken.. In de avond hadden we eigenlijk niets gepland en ik keek uit naar mijn serie kijken en lekker chillen met een maskertje op. Op het moment dat ik dit wilde gaan doen kreeg ik een appje van Charlotte (naamgenootje) om mee te gaan naar FOREX om triviant te spelen en bier te drinken. Dit voorstel kon ik niet laten gaan, dus een half uurtje later stond ik klaar om te gaan. Gezellig avondje vol raadsels en met bier. Naderhand zijn we nog even gaan poolen bij Stones.

Woensdag had ik met Tamara en Marit afgesproken om, om 11:00 aan te rijden naar Life Health. De ochtend begon alleen als slecht toen wij een appje kregen van Marit met de vraag of onze auto er nog stond. Marit werd gebeld door de auto dealer met de melding dat zij dachten dat of de auto was gestolen of dat er iets met de accu was. Zij kregen midden in de nacht hier een melding van. De schrik van ons leven hadden we ook weer gehad, en gelukkig stond de auto er nog. Vol goede moed stapten we dan ook de auto in om te gaan vertrekken naar Life Health. Tot we erachter kwamen dat onze accu leeg was, terwijl we de lampen niet aan hadden laten staan. Meteen de dealer gebeld en deze was overweg. Wachtend en klagend zaten we in de auto omdat we dachten dat onze geliefde blauwe Chico ons in de steek had gelaten. Toen de man van de autogarage eraan kwam vertelde hij ons dat iemand had geprobeerd om de accu te stelen, maar dat dit niet was gelukt. Dit was dan ook de reden waarom de accu leeg was, hij was niet meer goed aangesloten. Heeel creepy dat dit gebeurd vlak bij ons huis. We hebben nu de sleutel geregeld van het hek waardoor de auto veilig op de oprit kan bij ons. Dit allemaal betekende overigens wel dat we niet meer naar Life Health zijn gegaan. Het wachten had best een tijd geduurd. Toen hebben we maar besloten om even te gaan genieten van het lekkere weer en om dus even bij de haven van Waterfront wat te eten en te drinken. Heel relaxt dagje dus. Daarna nog even geskypt met mijn begeleider in Nederland en verder heb ik het rustig aan gedaan in de avond. Even met mij huisgenoten gekletst, en het overgebleven eten van gisteren opgewarmd. Aangezien er toch veel over was en ik absoluut geen zin had om te koken. #studentlife

Donderdag vertrokken we om 9:30 naar Life Health. Aangezien we de dag ervoor niet waren geweest, wilde we op tijd gaan. Vandaag hebben we werkelijk ook eens productief gedaan. We hadden een doel gesteld en dit ook behaald voor die dag. We hebben probleemstellingen bedacht voor ons project, dus nu kunnen we echt eindelijk aan de slag met het schrijven van ons projectplan. De deadline komt ineens best dichtbij dus we zullen nog even goed moeten doorwerken. Maar hé zoveel hebben we ook nog niet hoeven doen hier dus daar doen we dan ook niet moeilijk over. In de avond ben ik met Babette, Charlotte, Ilse, Marit, Els en Tamara bij Jerry’s gaan eten. Hier hebben ze echt de lekkerste burgers eveerrrr. Daarna zijn we weer naar de vaste prik geweest op de donderdag: BIERPONG! Wat een gezelligheid weer. Dat verveelt gewoon niet. Het continu nieuwe mensen ontmoeten daar onder het genot van een drankje bevalt zeer goed.

Vrijdag ben ik niet naar de projectplek geweest. Ik had donderdag al samen met Tamara besloten om niet te gaan en om eens lekker uit te slapen en daarna thuis te werken aan het project. Het werken aan het project is gelukt, het uitslapen overigens niet. My god wat slaap ik hier slecht zeg. Of ik word tien keer in de nacht wakker, of ik kom niet in slaap of ik word al voor 7 uur in de ochtend wakker. Niet echt ideaal dus. Daarbij worden de wallen onder mijn ogen ook steeds heftiger, het is tijd voor een nieuwe concealer, haha. In de avond het ik lekker weer sushi gegeten met Marit, Els, Eva, Louise, Lisa, Simone, Vera en Tamara. (voor 6 euro, say whaat!) Om daarna een avond uit te gaan. Door mijn slechte nachtrust was ik heel moe, maar het was wel echt een gezellige avond geworden. Het uitgaan is nog steeds een beetje wennen hier en we missen het uitgaan van thuis. Maar een leuke avond hebben we zeker gehad.

Zaterdag was het plan om weer even langs de Old Bisquit Mill te gaan om lekker een gezond broodje te halen en daarbij ook de lekkerste koffie. Om daarna naar Kaap de Goede Hoop te rijden. Eenmaal onderweg werd het steeds slechter weer en na anderhalf uur rijden kwamen we eindelijk aan. Toen kregen we de mededeling dat het weer zó slecht was (mistig) dat we echt niets konden zien. Dus maar besloten om niet te betalen en naar huis te rijden en een andere dag terug te gaan. Sund!! Deze dag hebben we dus vooral in de auto doorgebracht. In de avond heb ik een braai overgeslagen om een keer lekker thuis te blijven. Needed that.

Zondag hadden we een surfles geboekt om 9 uur. Hier keek ik echt zooo ontzettend naar uit. Het leek me echt super gaaf, en wat blijkt achteraf.. Dat was het ook!! Samen met Marit, Els en Tamara hadden we een lesje genomen, zonder veel informatie moesten we meteen de zee in om het maar gewoon te gaan proberen. Wat een top dag. Het surfen ging eigenlijk nog best goed, meerdere malen op het bord gestaan. Het enige lastige waren weer mijn zwakke enkeltjes die door de gladheid van het water op het bord enkele keren zijn omgeknakt.. Ik moet ze toch maar eens meer gaan trainen want wat een ellende weer. Na een tijdje werden de golven steeds hoger en een keer zo hoog dat mijn surfbord zo hoog vloog dat deze tegen mijn kaak aan knalde. Pijnlijk? Jazeker.. Als de bikkel die ik ben heb ik gewoon door gesurft, toen ik eenmaal klaar was voelde ik de pijn pas, komende dagen zal dit nog wel wat beurs zijn. Deze dag zou het 27 graden worden ongeveer, dus besloten we om na het surfen lekker nog even te gaan genieten op het strand. Eindelijk ben ik wat meer bijgekleurd, wel vooral in mijn gezicht. Zeg dus maar hallo tegen de duizend sproetjes die ik erbij heb gekregen. In de avond hebben we ons wat fancy aangekleed om lekker ergens te gaan eten en naar een lounge gegaan genaamd Caprice in Camps Bay. Dit is een wat meer chique gebeuren.

Aangezien ik door de week niet een heel spannend leven heb en gewoon naar mijn projectplek ga (meestal) of slaap of iets doe wat niet de moeite waard is om over te vertellen schrijf ik meer de hoogtepunten van een week en de andere dagen lekker kort en bondig. Daarbij moet ik toegeven dat ik het lastig vind om bij te houden wat ik allemaal heb gedaan. Ik ben nogal vergeetachtig aan het worden hier. Maandag heb ik dan ook eigenlijk helemaal niets speciaals gedaan, beetje gewinkeld en gegeten. Dinsdag voelde ik me niet zo lekker dus ben ik thuis gebleven en heb ik aan het projectplan gewerkt en savonds lekker lang met Imke gefacetimed. Jammer genoeg kan ik haar niet overhalen om deze kant op te komen . Woensdag was het eindelijk een echte productieve dag. Veel gewerkt aan het project en zelfs best lang aanwezig geweest bij Life Health. Ik kan me hier alleen echt niet concentreren. De accu van mijn laptop heeft zijn einde bereikt en ik kan zonder oplader ongeveer een half uur doen met mijn laptop. Mega annoying dus. Ik moet dan ook vaak in de kantine gaan zitten waar echt heel de dag kakelende mensen zijn.. Niet bepaald fijn.. Donderdag hebben we hard gewerkt aan ons projectplan. Vrijdag hadden we hier een deadline voor, want ja ik moet ook nog studeren hier.. Je zou het bijna vergeten tussen alle leuke dingen die ik hier meemaak. Wat ben ik toch ultiem aan het genieten !! In de avond heb ik samen met wat studenten van de Avans en onze nieuwe huisgenoot ergens gegeten en daarna natuurlijk weer naar FOREX geweest voor de bierpong. Ik word hier echt steeds beter in, super leuk! Dus nog een paar maanden oefenen en als ik thuiskom daag ik iedereen uit voor een potje! Donderdag had ik het nogal laat gemaakt en had ik besloten om vrijdag vanuit thuis te werken aangezien mijn laptop zonder stroom niet werkt. Samen met Tamara hebben we het projectplan afgemaakt en ingeleverd. Deadline check!! In de avond ben ik ergens gaan uiteten en ben ik verstandig geweest om een keer op tijd naar bed te gaan. Ik moest namelijk nog een presentatie voorbereiden voor zaterdag. Dan zouden we namelijk ons project moeten presenteren voor het Nederlandse Ministerie van Culture, Education en Science. Spannend…

Zaterdag, EINDELIJK WEEKEND. De weekenden zijn echt het allerleukst hier. Iedereen heeft dan vrij en dan hebben we altijd volop plannen. Dit weekend bleek iets anders omdat Marit, Paul, Linda, Tamara en ik dus naar Life Health moesten om een presentatie te doen voor het Nederlandse ministerie. Hier keek ik niet echt naar uit, maar goed wat moet, dat moet. Hebben we dat ook weer meegemaakt en kunnen we weer eens wat anders vertellen. Het klinkt ook als nogal wat dat wij mogen presenteren voor het Nederlandse Ministerie. Stiekem toch wel een beetje gaaf. Eenmaal op de organisatie heb ik voor Tamara en mij het zegje gedaan in mijn beste Engels. Ging me prima af. Ik had van te voren gedacht dat deze mensen heel serieus en stijf zouden zijn. Terwijl eigenlijk bij binnenkomst het heel relaxt was. Ze waren heel erg geïnteresseerd in wat wij hier doen en waren zeer onder de indruk. Super leuk om dan ook te horen te krijgen dat de mensen heel enthousiast zijn. Ik herhaal: You’re really going to make a change here, good job! Toch wel een beetje trots om dit te horen, want dat is ook precies wat we willen gaan doen. Fijn om te horen dat we op de goede weg zijn. Toen we weer naar huis gingen hadden Tamara en ik hele erge dorst en wilde gelijk drinken pakken. Tot we in de koelkast keken en zagen dat ons drinken op was gedronken door iemand anders.. Baalmoment. Wij hadden dus even de moed verzameld om aan onze huisgenoten te vragen wie dit was geweest. Onze Franse huisgenoot was de boosdoener maar zei gelijk dat hij een nieuwe fles drinken voor ons al had gekocht. Heeel nice. In de avond hebben we eerst in ons huis wat wijntjes gedronken en zijn we naar Shimmy’s gegaan. Dit is een bekende beachclub waar heel veel mensen heen gingen. Het was echt super gezellig. De dag erna stond surfen weer op de planning dus hebben we het niet al te laat gemaakt. Uiteindelijk sliep ik nog pas na half 3..

Zondag de dag dat ik hier een maand ben!! Echt geeen besef dat dit al zo lang is, de tijd vliegt echt om. In de ochtend ging de wekker om 7:45. Heftig na een avondje stappen. Maar toen ik eenmaal in Muizenberg was om te gaan surfen had ik er weer ontzettend veel zin in. We hadden deze keer besloten om nogmaals met een instructeur te gaan surfen. Wat kan ik hier van genieten zeg, lekker in het water bezig zijn. Het moment dat het lukt om dan eindelijk op dat surfboard te staan voelt ook echt onbeschrijfelijk. Deze keer ging echt vele malen beter en ik heb eigenlijk continu boven op het surfboard gestaan, een echte surfbabe dus haha.. Daarbij heb ik meteen mijn workout ook weer gehad. Na het surfen hebben we een lekkere koffie gehaald en zijn we met nog wat anderen lekker naar het strand gereden. Dit ging alleen niet helemaal vlekkeloos.. (Even wat informatie over mijn auto, hij heeft niet een al te goede handrem, start niet altijd, geen airco en geen stuurbekrachtiging). We gingen namelijk even lekker een gezonde lunch halen bij Kauai. Maar we moesten redelijk schuin parkeren. Dit ging overigens nog best oke. Nou lunch was gehaald om mee te nemen en we zaten in de auto. Willen we de auto starten, start deze niet.... En aangezien de rem niet al te goed is rolde we ook al een stukje naar beneden. Nogal dicht bij een andere auto.. PANIEK. Overal langs de weg staan mannetjes die helpen met parkeren dus deze had ons even geholpen. Met nog wat andere voorbijgangers duwde ze onze auto naar achteren voor wat meer ruimte. Nogsteeds startte de auto niet. Op dat moment stelde een voorbijganger voor om te helpen en proberen te starten. Nou vooruit dan maar. Ik zat voorin en die jongen naast mij. Ik heb me echt kapot gestresst. Gelukkig lukte het hem wel. Overigens reden we op een redelijke snelheid en moesten we door een druk kruispunt. Gelukkig is hiereen hier zo beleefd om ons voor te laten gaan en toen hebben we over het kruispunt gecrosst. Wat een paniek was dit zeg. (Dit kan ik echt niet goed onder worden brengen hoe het op dat moment er aan toe ging, maar hopelijk kunnen jullie je hier iets bij voorstellen). Maargoed onze auto is niet helemaal betrouwbaar, maar hij reed weer en uiteindelijk zijn we veilig op het strand aangekomen. Heerlijk om mijn dagen hier op het strand door te brengen, daar kan ik ook echt van genieten. Lekker een beetje zonnen aan de zee met gezellige mensen om me heen. In de avond heb ik bij het Obz Cafe nog even wat gegeten om vervolgens lekker een avondje in mijn kamertje door te brengen en te skypen met mijn broertje. Super annoying overigens dat het internet hier niet ideaal werkt. Continu moet ik op een tafel springen en de router aan en uit zetten wil het internet werken.. Redelijk frustrerend dat het internet onder het skypen er ineens uit knalt. Maar hé ik zit dan ook wel in Zuid Afrika dus wat kan ik eigenlijk anders verwachten..


XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Observatory

Zuid Afrika

Mijn leven in Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

20 December 2016

Een kleine update

24 November 2016

GENIETEN

11 November 2016

Terug van weggeweest!

25 Oktober 2016

Anderhalve maand van huis!

17 Oktober 2016

Rocked the Daisies
Charlotte

Actief sinds 07 Sept. 2016
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 6079

Voorgaande reizen:

03 September 2016 - 22 December 2016

Zuid Afrika

Landen bezocht: